zondag 23 maart 2014

Gedicht voor Jan de Jong, mijn vader, ✝ 22 maart 2014


Mijn vertrouwde wereld is verdwenen
Onzichtbaar maar ik voel het des te meer
Sta zelf nog stevig op mijn benen
Maar de ondergrond voelt broos en teer

De ijle lucht bereikt nog steeds mijn longen
Maar ik hap naar adem, 't is benauwd
Voor altijd ben ik toch jouw jongen
Jij die van mij hield en houdt

Ik was er niet om je uit te zwaaien
Met vlaggen, toeters en een liefdevol hart
Dat is nooit meer terug te draaien
Maar ik stuur je kleuren zonder zwart

Ik wens dat jouw vuur weer op mag laaien
Ergens, ergens waar het beter is
Ik wens dat jouw vuur weer op mag laaien
Ik wens dat ik je voor altijd mis
Dag pap

3 opmerkingen:

  1. Gecondoleerd Peter met het overlijden van je vader.
    Wat een prachtig gedicht heb je geschreven.
    Veel sterkte de komende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Peter,

    Nogmaals veel sterkte. Ik lees nu je gedicht. Mooi verwoord.

    Groet,

    Luc

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Peter,

    Nogmaals sterkte. Ik lees nu je bericht. Mooi verwoord. Gelukkig heb ik mijn beide ouders nog. Toch is het herkenbaar. Esters moeder is pas overleden. Tot binnenkort waarschijnlijk.

    Groet,

    Luc

    BeantwoordenVerwijderen